Článek o korupci v českém zdravotnictví Zde k přečtení

Side, Turecko

1. září 2012 v 17:45 |  Ze života mého
Včera jsem se vrátila z krásně prosluněného Turecka. Pěkně od teplého moře, z teplíčka. Opravdu to byl pro mě šok vyjít ven z letiště do tohohle počasí, co tu teď máme. Byl to opravdu skvělý týden, když opominu to, jak začal. Hned od začátku jsme to měly s mamkou hodně dobrodružné. Po delším čekání na číslo odbavovací přepážky se konečně ono číslo objevilo. My s mamkou připravené, co nejdřív vyrazit, abychom byly ve frontě ze začátku a měly co nejvíc času na kafe pauzu, jsme vyrazily. Jenže jsme neušly ani pět kroků a mamka zjistila, že nemá kabelku, kde měla všechno (kreditní karty, peníze, pasy, papíry od cestovky). Na její výraz v životě nezapomenu. No byla to síla. Běžela rychle na záchody, kde ji samozřejmě nechala, ale tam nebyla. Asi po 15 minutách hledání i s pomocí hodného policisty se kabelka našla. Nějaký dobrý člověk kabelku sebral a dal ji na odbavovací přepážku, která se nachází blízko záchodů a kupodivu se nic z kabelky neztratilo. Po tomhle opravdovém dramatu jsme ještě málem zmeškaly letadlo, protože nevím, jak jsme na to přišly, že jsme měly pořád dost času, ale když jsme se blížily ke gatu, tak už tam svítila poslední výzva. :-D

Side je docela velké turecké město asi 75 km od Antalye. Původně bylo významným římským přístavem a jen díky tomu, že původní usedlíci, kteří po rozpadu římské říše odsud odjeli, zůstalo po několik desítek staletí neobydlené, tak se dochovalo v docela pěkném stavu. Město bylo znovu objeveno až v 19. století, kdy sem přišli uprchlíci, kteří byli vyhnáni z Kypru. Dnes už Side není velkým přístavním městem, ale žije z cestovního ruchu. Bydleli jsme v menším hotelu docela vzdáleném od moře, ale k pláži jezdil denně menší autobus a nakonec jsme měli ještě pláž nejhezčí ze všech v okolí, od které to bylo pár metrů ke zříceninám starého Side. Přestože netekla teplá voda, občas nešla ani elektřina, nesvítílo nám světlo v pokoji a byla jednotvárná strava (největší kus masa jsme dostali v letadle za celý týden), se mi ten pobyt moc líbil. Prostě to moře, sluníčko a teplo dělá svoje. Vlastně člověk ani moc nepotřeboval tu teplou vodu, když byl ohřátý z celého dne na pláži. Člověk si i zvyknul na dotěrné Turky, kteří občas byli až moc přítulní. Opravdu nejsem zvyklá, že cizí chlapíci na mě šahají, když se s nimi dohaduji o ceně. :-)

Vrátila bych se tam hned a klidně i na delší dobu. :o) Určitě bych chtěla někdy vidět i Istanbul, tak snad se mi někdy poštěstí a podívám se i tam.

Jediná 4- minaretová mešita od Istanbulu po Ankaru. Je postavená místními hoteliéry, aby turisti nelezli do mísních mešit.

Agora

Apollonův chrám

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Libor Libor | Web | 1. září 2012 v 18:12 | Reagovat

Apollonův chrám vypadá velmi působivě. Musel to být jistě hezký výlet.
My jsme naše cestování letos omezili jen na Teplice a Horní Planou, příště snad vyjde Skotsko (nejsem moc teplomilný člověk :-)).

2 Shariony Shariony | Web | 1. září 2012 v 18:30 | Reagovat

Pěkné fotky i povídání. Z té kabelky by mě asi trefil šlak :O Ještěže se našla, to jste měly štěstí. Není nad to dopřát si jednou za čas pořádnou, odpočinkovou dovolenou :) Turka bych s největší pravděpodobností plácla přes ruku, možná spíš reflexem z úleku, kdyby se mě dotknul. Na druhou stranu nemám zase odvahu dohadovat se s někým o cenách. I když teoreticky vím, že s tím prodavači počítají a mají to prý i rádi :O Postavit mešitu pro turisty je dobrý nápad! Hmm, taky bych jela někam do ciziny, do teplíčka... teď jsem z toho počasí akorát nastydlá.

3 Lenka Lenka | Web | 1. září 2012 v 19:52 | Reagovat

Vidět na vlastní oči ty (asi) antické památky musel být zážitek, když si představíš, jak dlouho tam už takhle stojí! Moře bývá pro nás středozemce též impozantní záležitostí a, když k tomu přidáš ještě to krásné počasí, tak teplou vodu pomineš. Kvůli té jste tam určitě nejeli! ;)
A ztráta kabelky by asi byla šokem kdykoliv jindy, ale ve vaší situaci obzvlášť! Tak ještě, že se našla a mohli jste si dovolenou užít! :)
Já se chystám k moři za měsíc. Říkám jen k moři, protože zatím nic vybraného nemáme, ale asi buď do Řecka a nebo právě do Turecka. Každopádně se strašně těším a doufám, že vrátím taky tak nabitá... :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.