Článek o korupci v českém zdravotnictví Zde k přečtení

Chile díl 2.: Studený a větrný Jih

6. ledna 2015 v 19:34 |  Cestování
Punta Arenas je na chilské patagonské poměry docela velké město. Najdete tu všechny možné obchody, nemocnici, úřady. Letadlo přistálo v jedenáct večer a ještě jsme stihli autobus z letiště do města, které je vzdálené pár minut jízdy. První čeho jsme si všimli byla velká změna teploty. Z 23 °C v Santiagu jsme se dostali na teploty kolem 10 °C a ještě k tomu se městem proháněl docela silný vítr. Měli jsme štěstí, že jsme mohli i v takhle pozdní hodinu přespat přes couchsurfing u fotografa Franclina Pardona. Bylo vtipné slyšet jeho vyprávění o tom, jak si jezdí do Torres del Paine tak dvakrát ročně něco fotit. Je to docela rozdíl mezi 8 hodinama v autobuse a 25 hodinama v letadle plus 8 hodin jízdy autobusem :).

3. den našeho cestování jsme se vydali za tučňáky !!!! Což už od začátku byl jeden z mých TOP, co musím vidět. Protože trajekt vyráží z přístavu, tak jsme sedli v centru do taxíku. I když on to vlastně nebyl taxík. Taxíky klasické jako máme my mají taky. Ale tohle jsou Colectivos. Což jsou auta, která zde fungují něco jako autobusy, které tu jako městká doprava neexistují. Mají svojí trasu a vy nastoupíte a vystoupíte na jeho trase. A jsou docela levné. Takže se to vyplatí. Cesta z centra do přístavu stála kolem 4 000 ChP (1000 ChP je cca 35 CZK).

Největší místná tučňáčí kolonie sídlí na ostrově Isla Magdalena. Trajektem se jede cca 2 hodiny a tenhle výlet stál 30 000 CHP na jednoho. Už z dálky bylo vidět, jak se ostrov bělá malými objekty. Bohužel pak jsme zjistili, že to nebyli všechno tučňáci, ale že se na té bělosti podílelo hodně obřích racků :). Protože v listopadu v Chile bylo jaro, tak spousta nor byla obsazena hnízdícími tučňáky a vždycky jeden z páru šel lovit. Na ostrově by mělo být kolem 10 000 tučňáků a byl tu příkaz dát přednost tučňákovi, co chce Vám křižovat cestu. :)

Odpoledne jsme ještě stihli poshánět věci na opravu krosny, kterou Ondrovi rozbili při letu ze Santiaga do Punta Arenas. Urvali mu bederák, což bylo velice praktické vzhledem k tomu, že jsme před sebou měli všechny treky. Do dalšího krasného a malebného městečka Puerto Natales jsme vyrazili s autobusovou společností Buses Fernandez za 6 000 CHP. Do Puerto Natales se jede 3 hodiny naprostou pustinou. Okolo je pouze zelená planina, občas jezero, kde jsem zahlédla i plameňáky ! :). Mezi těmito dvěma městy není ani žádné město. Prostě pusto. Před Puerto Natales se začala pomalu zvedat krajina ve vyšší hory, které se zvedly vlastně z ničeho.

Zde jsme našli ubytování v malém hostelu Yangan hostel. Vede ho několik holek, takže je vidět, že by potřebovali trochu údržbáře, ale jinak je moc útulný a hlavně je zde TEPLO !

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.