Článek o korupci v českém zdravotnictví Zde k přečtení

Chile díl 3. : Děsivý vítr v Torres del Paine

15. ledna 2015 v 18:00 |  Cestování
4. DEN

V Chile nemají problém jen s kreditkama, což Vám povyprávím později, ale i s plynovými bombami. Bombu na náš vařič jsme sehnali v Chile jen v jednom obchodě a měli jsme štěstí, že to bylo zrovna před všema trekama. O. si spravil urvaný bederní pás pomocí stahovacích pásek a lepenky. Je vidět, že inženýři si umí v některých věcech poradit. :)
Koupili jsme si zpáteční lístek na bus do Torres del Paine za 12 000 ChP a odpoledne vyjeli. (Je lepší si koupit rovnou zpáteční, protože pak za prvé je cesta nazpátek dražší a navíc můžete mít problém se narvat do busu). Už od Puerto Natales strašlivě pršelo a do autobusu začala téct voda. Ne kapat, ale téct !!! Ještě, že takhle odpoledne nejelo moc lidí, takže si lidi mohli přesednout na sušší místa. Když autobus jel do zatáčky, tak se v autobuse přelévala řeka :). Do Torres del Paine je to cca 3-4 hodiny opět pustinou s jednou zastávkou na rozcestí s hospodou, kde poblíž je menší městečko.
Když jsme se přiblížili k parku, tak na stráních se pásly lamy :). Moc jsem se těšila, že je uvidím i v parku, ale tam jsme je nezastihli.

Vstup do parku stál 18 000 ChP. Dostali jsme poučení, co máme a nemáme dělat a vyrazili jsme ke katamaránu, který nám ušetřil jeden den treku k tomu hlavnímu, co nás ještě čeká, do kempu Paine Grande. Katamarán (15000 ChP) nás svezl přes azurově modré jezero a musí to být neskutečný výhled na ty nádherné skály, když zrovna nejsou v mracích, jako to bylo, když jsme tam byli my. Už tady foukal strašný vítr až jsem se bála o foťák. Občas nějaká ta krásná skála vykoukla a to už si člověk připadal jako v pohádce. A ke konci dokonce přestalo pršet ! :)

Paine Grande je jeden z kempů, který vlastní i refugio (což je taková chajda, kde si můžete pronajmout postel a najíst, tím pádem pak můžete jít na lehko a ne jako my a vše si s sebou táhnout). Kemp stál 5100 ChP a pro stanaře tu byla taková prosklená kukaň, kde jsme si mohli uvařit. I přes šílený vítr, co zde foukal, jsme nějak postavili stan. Vyplatí si skutečně vzít odolný stan do těhlech podmínek. Je tu nádherný výhled na jezero a krásný zasněžený vrchol.

5.DEN

Stan přežil, ale měla jsem potíže usnout, jak poryvy větru lomcovali s plachtou. Byl to skutečně nezvyk. Zjistila jsem, že se vyplatí si i vzít dobrou karimatku a ne 20 let starou karimatku po rodičích, protože jinak vám je mega kosa i přes dobrý spacák. :)
Naším dnešním cílem je výhled na Glaciar Grey. Nejprve se jde vyhořelých údolím, kde ze stromů zbyla jen torza. V Torres del Paine byly dva velké požáry. Jeden zavinil Čech, který nespal v kempu a rozdělával oheň. A druhý způsobil Izraelec, který se chtěl zapalovačem zbavit toaletního papíru a od tohoto nešťastného činu chytlo celé údolí. Polovinu cesty se pak jde nad šedivým jezerem, kde je několik více exponovaných míst, a to pak člověk má opravdu problémy se udržet na nohou, aby ho vítr neodnesl. Vyhořelý les a magické vrcholy hor, které vykukují zpoza mrak lemují cestu až k Refugiu Grey, od něj pak je už jen kousek k výhledu na ledovec, kde se jde už neuvěřitelně zeleným pralesem.

Na vyhlídce opět šíleně fouká vítr, ale pohled stojí za to. Nádherně modrá a spousta ker okolo. Na cestě zpátky je jedno velké pozititivum a to, že už neprší. :) A k večeru se dokonce začíná vyjasňovat, že by nám začalo trochu patagonské počasí hrát do karet ?

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.